Säkerhetsklassad kundservice - öppet dygnet om, alla dagar

Som avtalskund hos Eltel behöver man bara en kontakt och det är med Eltels kundservice. Vi håller öppet 24 timmar om dygnet, året runt, och ser till så att våra kunder snabbt och enkelt får hjälp med frågor, beställningar och serviceärenden. Alla medarbetare på kundservice är säkerhetsklassade. En del av våra kunder outsourcar vissa uppdrag till oss, som till exempel olika administrativa tjänster.

Eltels kundservice, SPOC, hjälper till med:

  • Sköter beredningsuppdrag för våra nationella kunder
  • Bokar in teknikerbesök, säkerställer tillgänglighet med mera
  • Beställer material
  • Registrerar ordrar
  • Svarar på frågor om pågående leveranser
  • Stöttar med administrativa uppgifter
  • Erbjuder svarsservice 24 timmar om dygnet

Kabelkundtjänsten bedömer underlag

Eltels kabelkundtjänst hjälper nätägare med beredning och utsättning av kablar. Våra kunder är operatörer, kommuner, myndigheter, energibolag, stadsnät eller andra företag med infrastruktur som kan vara föremål för utredning vid grävarbeten i marken.

Nationell leveranskoordinator driver och samordnar

Vi arbetar också som Nationell leveranskoordinator vilket innebär att vi driver leveransärenden från beställning till fungerade tjänst.
I en nära dialog med våra kunder och övriga delar av Eltel har vi ett koordinerande ansvar i hela kedjan. Vi ansvarar för att leveranserna följer tidplan och ser till att kunden är kontinuerligt uppdaterad om status för deras leverans.